Wat is de Sterkste Schakel?

17-03-2016

Sterkste Schakel Kring Rijnland (De Kring) verenigt bedrijven in de regio Rijnland die Service en Klantgerichtheid in hun DNA hebben. Al de leden van de Kring zijn ondernemers die eens genomineerd zijn geweest voor de verkiezing van de Sterkste Schakel en na hun deelname vaak zitting nemen in de jury. Jaarlijks wordt onder de vlag van de Kring jaarlijks de Sterkste Schakel Trofee uitgereikt aan de meest klantgerichte onderneming van de regio. De verkiezing geeft de ondernemingen die service en klantgerichtheid haast tot kunst verheven hebben de aandacht die zijn verdienen. En dat is niet meer dan terecht.

De genomineerde klantgerichte bedrijven leggen een flink jurytraject af: van nominatie, een jurybezoek tot de grote finale. De Sterkste Schakel Verkiezing kent diverse categorieën waaronder Automotive, Bouw/Installatie & Techniek, Toerisme, Horeca & Catering, Detailhandel, Dienstverlening, Communicatie, de TK Penning voor Internationaal Zakendoen, de Publieksprijs, de Beste website en de Grant Thornton Aanmoedigingsprijs. Al deze prijzen zullen in het voorjaar van 2016 worden uitgereikt tijdens de finale in Grand Hotel Huis ter Duin te Noordwijk.

Nominaties
Bedrijven kunnen andere bedrijven nomineren in de regio (Leiden, Alphen, Duin- en Bollenstreek, Nieuw Vennep) nomineren. Tot eind november kunnen er bedrijven genomineerd worden. Tussentijds kunt u in elke uitgave van Rijnstreek Business en op de website van de Sterkste Schakel (www.sterkste-schakel.nl) kennis nemen van de (nieuwe) genomineerden. U herkent de bedrijfsartikelen aan het logo van de Sterkste Schakel bovenaan de pagina.

Een Kring met inspirerende mensen
De Kring is met niets te vergelijken wat er al in de regio is. Het is geen ondernemersclub, geen ontbijtclub, geen Lions Club, geen Businessclub. Nee, de Kring is van déze tijd. Een tijd die vraagt om een andere manier van ondernemen. Klantgericht ondernemen. Kringleden spelen op tijd in op de wensen en behoeften van de klant. Door conversie naar nieuwe producten en diensten, maar ook door het managen van het verwachtingspatroon van de klant. Kringleden laten zich niet verrassen door de klant. Zij verrassen de klant. Leden van de Kring inspireren elkaar tijdens de ontmoetingen op bijzondere locaties in de regio. Een aantal keer per jaar komt de Kring informeel bij elkaar om de contacten aan te halen. Maar ook treden zij vaak op als jurylid van de Sterkste Schakel Verkiezing en bezoeken en beoordelen genomineerde bedrijven. Een andere keer gaan zij op bedrijfsbezoek bij een lid of bezoeken zij een door de Kring georganiseerde seminar waarbij het thema klantgerichtheid altijd centraal staat. Tussendoor houden Kringleden met elkaar contact via het online platform.

Interesse gewekt?
Alleen als uw bedrijf door een ander bedrijf is voorgedragen voor de Sterkste Schakel Verkiezing, dan alleen kunt u aan het eind van het traject van de verkiezing gevraagd worden om lid te worden van de Kring. Dat gebeurt met een telefoontje vanuit het secretariaat. In een persoonlijk gesprek wordt u dan uitgelegd wat de Kring voor uw bedrijf kan betekenen.