image

Kanaalpark 140, 2321 JV Leiden | 071 - 889 63 58

Van een zolderkamer in Leiden naar werken voor grote merken als Gigaset, Post-It en T-Mobile. Maarten van Vliet en Matthijs Zoons bouwden in razendsnel tempo een creatief bureau met een internationale impact: op het Festival of Media verdienden zij een nominatie voor ‘Best Campaign of Commerce’. Het bureau vult het gat tussen merkbeleving en aankoop met inzet van alle nieuwe media.

Matthijs Zoons is de creatieve partner van het tweetal: “De vraag voor wat wij doen komt nu los bij de wat grotere bedrijven in Nederland. Die beginnen te zien wat wij extra voor hen kunnen betekenen. Onze hele aandacht is gericht op het inzetten van nieuwe media om consumenten een goed verhaal te vertellen over het merk én om ze vervolgens stap voor stap naar een aankoop te leiden. Met die insteek zijn wij met veel branie op marketeers en directeuren afgestapt. Na een eerste opdracht voor een grote horeca ondernemer in Leiden kwamen wij al snel in een stroomversnelling terecht. Die zolderkamer hebben wij inmiddels achter ons gelaten en wij werken nu voor een serie gerenommeerde merken.”

It’s the interaction, stupid!

“Wat doen wij wel, dat anderen niet doen? De nieuwe media revolutie begint nu volwassen te worden en een volwaardige rol te krijgen in de zogenaamde marketingtrechter. Ons werk is om op basis van een digitale strategie en creatief idee de uitingen te maken die mensen tot actie aanzetten. Daarbij nemen wij als rigoreus uitgangspunt dat de techniek en het verhaal de vorm bepalen. Op zichzelf is dat niets nieuws, iedereen bezigt kreten als ‘The medium is the message’ of ‘Content is king’. Maar je moet het wel echt doen. Wij maken campagnes die optimaal gebruik maken van de aard van de digitale media, en dat draait dus om interactie. Wij werken nauw samen met bijvoorbeeld Google (YouTube) om ervoor te zorgen dat de media-uitingen precies op de juiste plekken en momenten getoond worden aan de juiste groepen consumenten.”

Digital first

Zoons is ervan overtuigd dat zijn bedrijf ‘super klantgericht’ is: “Wij zitten er als klein ondernemend team bóvenop. Wij managen het hele traject van digitale strategie, storytelling, uitwerking en productie van fotografie en film. Wij zijn jong en vechten keihard voor de klant. Die mix van strategie en content bestaat niet bij de traditionele reclamebureaus. Wij zijn digital first. Wij groeien hard. De uitdaging voor de toekomst is om de groeiende vraag goed binnen ons bedrijf weg te zetten en de sfeer van ‘teamwork’ te behouden. Ieder van ons runt zijn eigen projecten, met teams in diverse samenstellingen. Dat leidt tot gezonde onderlinge wedijver en leren van elkaars ideeën. Zo houden wij de dynamiek er voor onze klanten in.”

Interaction Matters

Kanaalpark 140
2321 JV Leiden
T 071 – 889 6358
E info@interactionmatters.nl
I www.interactionmatters.nl

Interaction Matters op social media